amriezukasensei part 1

http://amriezukasensei.blogspot.com/
amriezukasensei part 1

Monday 17 October 2011

Kerat Telinga Mau?

Sedang sedap-sedap aku layan goreng pisang depan TV, tetiba gedegum gedegang bunyi belakang rumah.

Bunyi macam zink yang derang buat pagar kawasan lapang yg konon2 nya nak dibangunkan rumah kedai.
Dah 5 tahun duk semak samun begitu, zink dan dia punya tiang pun dah mereput.

So bila bunyi bising macam tu, aku ingat si kontraktor datang nak repair zink tu. Sebab aku pernah komplen zink tu dah ada bahagian yang tercabut, dan waktu angin kuat, bunyi yang terhasil dari dentuman zink tu memekakkan telinga.

Rupa-rupanya ada 2 ekor mat pet duk tengah cuba mencabut zink tu untuk dijual agaknya. kalau dia rembat zink tu untuk buat bumbung reban ayam nenek dia, takkan la dia lipat zink tu kecik2?

Memang sah dia nak mencuri , jual sama besi buruk untuk beli dadah kenikmatan dunia hanya sementara.

Aku pereati je lah... malas nak tegur (takut jugak skit skit)... lantak ko lah. Sebab kalau tak de zink tu pun, bagus jugak... tak de la bunyi zink belaga tengah tengah malam.....

Anyway... mamat dua ekor tu naik motor modenas kriss kaler biru dgn nombor pendaftaran CBL 9545 ....

Ampesss....

Ni kawasan belakang rumah aku yang sebenarnya adalah muka depan taman perumahan aku duduk. Cadang nak bina kedai... tapi tokey dia takut tak laku kut. Sebab tu dia biar itu macam. Aku ok je dengan pemandangan sebegini dari bukak pintu nampak dapur rumah jiran. Pulak tu yang jenis jemur spender segala atas pagar...

No comments:

Post a Comment