amriezukasensei part 1

http://amriezukasensei.blogspot.com/
amriezukasensei part 1

Monday 4 July 2011

Warna Warni Santapan "I Can Feel It"

Satu ketika dulu, hobi aku adalah memasak. Lame!!!!
Mana rock bro itu macam....

Tapi, realitinya begitulah. Rock tak rock, makan tetap makan. Cara terbaik untuk menikmati makanan adalah dengan memasak sendiri. Itu pendapat aku.

Aku banyak belajar memasak secara langsung. Maksud aku, tidak melalui buku, internet, utube segala.... semuanya terus dengan orang2 yang sudi mengajar atau aku mencuba sendiri sehingga jadi.

Hari ni, aku masuk dapur lagi. Sebenarnya, letih 'berdating' di Kuala Lumpur tak hilang lagi, tapi, kerana faktor ingin makan malam dengan ' decent meal' , maka aku gagahkan juga mencari bahan mentah dan seterusnya memasak.

Antara keseronokkan memasak ini, adalah WARNA. Banyak bahan bahan mentah yang kita gunakan seharian mengandungi warna warna yang cukup menarik bila diadun bersama.

Kemudian terkstur. Cili yang licin berkilat, tempe yang kasar, serai yang kesat dan bermacam tekstur lain.

Semuanya ini, bila disusun dan di adun bersama, boleh wujud sebagai hasil seni.

Yang lazatnya, hasil seni ini boleh dimakan!!!!!!!

Putih di atas Puteh

Merah dan puteh di dalam hijau

Bukan Secantik Pelangi

Sotong!!!!!    
Goreng Kunyit yang cukup simple!!!


saya berambut pacak....

Tom Yam putih lagi sedap dari tom yam cili boh... hehe

Jom makan dengan saya.......

Kenapa aku tidak lagi berhobi memasak? 
I don't really have an answer for that...... sorry :)

No comments:

Post a Comment