amriezukasensei part 1

http://amriezukasensei.blogspot.com/
amriezukasensei part 1

Tuesday 24 May 2011

Lanun KariKacang- The Mishap

Itu ari aku pergi tengok cerita Jack Sparrow. Korang pun tau kan?

Bagi aku, cerita ni best jugak laaa... dari part 3, aku lagi suka yang ini.

Ianya berkisarkan kegilaan manusia dari kumpulan-kumpulan yang berbeza mencari Fountain of Youth. Semua nak jadi muda kekdahnya. Semua tak mo mati.

Akhirnya, mereka jumpa juga FOY tu... so, salah sorang dari mereka tu, dapat lah merasa jadi muda tak mati-mati...


Tapi, dalam banyak2 babak dalam cerita ni, aku paling suka babak mermaid.

Ya tuan puan semua, Ikan Duyung.
Bukan Sebarang Duyung, tetapi Duyung puaka pemakan manusia.

Cantik-cantik duyung tu semua. Cantik dari heroin lagi. Tapi mereka ini ganas, memakan kelasi-kelasi kapal yang terleka akan kecantikan mereka.

Sungguh, aku pernah dengar sebelum ini, mermaid adalah sejenis makhluk yg ganas lagi berbahaya. Cuma the little mermaid je yg kata mermaid ni baik.
Mermaid ganas pembunuh

Apa-apa pun, korang pergi tengok sendiri lah cerita ni. Dari Fast 5, cerita ni berganda lagi baik, dan kelakarnya, memang harus diberi pujian.


Tengah sedap2 layan cerita, tetiba skrin menjadi putih.

Rupa-rupanya, Junior melaporkan, filem tu melekat bergulung gulung bersimpul habis... dalam 10 minit juga SIARAN TERGENDALA...

No comments:

Post a Comment