amriezukasensei part 1

http://amriezukasensei.blogspot.com/
amriezukasensei part 1

Friday 6 May 2011

Loudness

Ahad, berminggu yang lalu.... dapat peluang lepak -lepak di kawasan One Cafe KL. Kebetulan hari itu ada Gig Rock Kapak. Maka ramai lah mat-mat rock kangkang dan kapak memenuhi area sekitarnya.

Aku tak berkesempatan pegi layan gig tu. Ada hal lain. Mungkin akan datang aku akan pergi sama.

Apa yang menariknya, dressing derang ni, memang best gilesss. Semua dressing back to ancient time of Glam Rock. Seluar fit, kasut Aliph, baju rock, topi rock.... rambut rock. Belt buckle rock.... semua rock!!! Walaupun, yang dressing tu bebudak muda belia lagi, yang mana, masa kegemilangan rock dulu, silap2, derang tak lahir lagi, tapi sekurang-kurangnya, hati aku terhibur menyaksikan suasana rock yang mereka hidupkan kembali .

Gambar kat Kuantan yang pernah keluar dalam satu Sokaba arus perdana satu ketika dulu. Kejadian berlaku di Air Putih. Antara kandungan isi berita yg keluar adalah, "penduduk setempat risau dengan kehadiran pemuda2 berpakaian rock berkeliaran dikejiranan mereka". WTF sangat lah kan? Mamat 3 dari kiri tu, pakai baju Loudness versi tak de lengan dengan pilihan warna merah itam. Kat pertama derang ada jual yang macam ni... tapi aku tak ske tunjuk armpit aku yang indah ini pada orang ramai.


Berbalik pada tajuk LOUDNESS. Bagi aku, seorang yang memiliki hanya satu album dari Loudness iaitu 'Soldier Of Fortune', Loudness diminati disebabkan design insignia atau lambang kumpulan itu. Lagu-lagunya, kurang diminati anak muda. Tidak seperti Black Sabbath, Deep Purple dan Iron Maiden.

Lambang kumpulan ini , yang menunjukkan symbol matahari , menjadi sinonim dengan dress code mat rock. Sorang mat rock tegar, mesti ada menyimpan satu barang yang mempunyai lambang Loudness. Habis bodo pun, dia lukis lambang Loudness ni kat mana-mana.

Sebab masa duk kat area One Cafe tu, terpandang geng baju Loudness ( tak de gambar sebab DSLR duk dalam boot) , aku pun panjat tangga Pertama Kompleks, cari satu helai T-shirt Loudness..... Lepas beli, terus aku rasa macam mat rock sejati.

Layan lah lagu Loudness yang aku agak suka juga solonya :


Lost Without Your Love

Run from the night, blind love's
Burnin'
Through your eyes, my empty
World is turning
Without you now, tell me how to
Just let you go
I'm a victim of your touch, your
Fire
You burn me deep inside

Wild wind carries you away
Out on my own, cryin' in the rain

(Chorus)
Gave me no warning, cold winds
Are blowing
I'm so lost without your love
Gave me no warning, cool fire,
Lost emotion
I'm so lost without your love

Lost in a dream, the wild wind
Calling
I can't get free, my soul forever
Falling
Alone in your love, wounded
Dove, crying in the rain
Now I'm dancing in the shadow of
Love, oh yea

Voices screaming in the dark
I'm all alone, stranger on the run

Bahagian Depan. Klasik Loudness!!!

T-shirt untuk WT2006. Pandangan Belakang

No comments:

Post a Comment